Blogg 11: Kundservice, är det att klanka ner på andra?!

Har hamnat i det berömda problemet där jag tecknat 24-månaders abonnemang på mobilen, har 3 månader kvar och telefonen ger vika. Så letar givetvis bästa lösningen.

Hittar ett bra o lågt pris hos en operatör som marknadsför sig som PT, PT, billigt som kändes attraktivt. Ringer min nuvarande operatör, som är en siffra, och förklarar situationen, får ett pris som är 115 kr högre och ger motbudet från ”konkurrenten” varvid jag får förklaringen att man får vad man betalar för, vill man nå dem (konkurrenten) får vänta flera dagar, de har ingen kundservice osv. Svarade att jag är kund hos ”siffer-operatören” sedan många år och inte varit så där lysande strålande nöjd med deras kundservice. Tyst i luren. Jag tackar o lägger på.

Kontaktar ”PT-operatören” o förklarar läget för dem, jag kan tänka mig byta operatör. de har en chattfunktion och det tar 2 minuter sen ber tjejen att få ringa mig istället. Jag får all info jag behövde, utan väntetid, på 4 minuter. Har dessutom fått ett SMS från ”PT-operatören” där de vill att jag betygsätter deras kundservice och hjälper dem bli bättre.

Så min slutpläderingen; jag tror det är fel teknik att klanka ner på ”konkurrenterna”, se till att vara bättre och hitta det just Du är bäst på. Ovärderlig.

Carina Månsson / Mångsysslande entreprenör iphone-518101_960_720

Share

Lämna ett svar